Jak po fitku načerpat energii

Činky spadly, posilování je u konce a vy míříte s propoceným tričkem do šatny. Co dál? V první řadě doplnit energii, koneckonců lev se po úspěšném lovu taky rád zakousne do masa… Proč je jídlo po tréninku důležité a jak získat energii zpátky?

 

Jak dobít energii

 

Důležitá je rovnováha

Dřina ve fitku a příjemný pocit vyčerpání, to je jen polovina úspěchu. Při jakékoliv zátěži byste neměli zapomínat na správné doplnění energie a důležitých živin.

Kompletní sestavení jídelníčku samozřejmě záleží na tom, zda se snažíte shodit kila z Vánoc, nebo vybudovat svaly jako Schwarzenegger. Tak či tak je ale potřeba si po tréninku odpočinout a nechat tělo zregenerovat.

 

Jak získat energii správnou cestou?

Způsobů, jak doplnit energii po výkonu, je obrovská spousta a záleží jenom na vašich časových možnostech a preferencích. Máme tu pro vás ale několik tipů, které může využít doslova každý.

 

1. Najezte se… správně

Jasně, všichni máme chuť si po pořádné námaze zajít do cukrárny nebo na pizzu. To bychom si ale svůj cvičební plán trochu zkazili. Nejíst vůbec nic ale také není ideální.

Po namáhavém tréninku naše tělo potřebuje doplnit především sacharidy a bílkoviny. Pokud jde o bílkoviny, tak samozřejmě hlavně tehdy, pokud chcete budovat svaly.

Sacharidy, například ve formě banánu nebo jablka, byste měli doplnit ihned po cvičení. Bílkoviny potom do hodiny po tréninku (nebo jiné extrémní námaze).

Co tedy zařadit jako ideální svačinku?

  • ovoce
  • luštěniny
  • celozrnné pečivo
  • tvaroh
  • sýry
  • maso

TIP: Najez se jako lev! Sušené hovězí maso je ideálním zdrojem bílkovin (56 g na 100 g výrobku), obsahuje minimum tuků a navíc je vždy po ruce – do posilky, na kolo i na túru.

 

2. Doplňte tekutiny

Naše tělo je z 80 % voda. A při pořádné zátěži, jak víme, spoustu této vody spotřebujeme a vypotíme a je třeba ji doplnit. Nejlepší je samozřejmě napít se čisté vody nebo minerálky. Pokud ale máte chuť, na doplnění energie skvěle zafunguje malý šálek kávy nebo čaje. Vaše svaly zase potěší jakýkoliv mléčný nápoj, třeba milkshake.

 

3. Dejte si sprchu

No dobře, kdo si po cvičení sprchu nedává. Dejte si ale na čas a svoji dobu strávenou ve sprše si náležitě užijte. Můžete také vyzkoušet střídání teplé a studené vody, které pomáhá předcházet bolavým svalům a zároveň vám dobije baterky.

 

4. Pusťte si hudbu

Hudba je obecně skvělý způsob, jak získat energii už při samotném tréninku a jak se po něm uvolnit. Ať už půjdete do fitka nebo vyrazíte na kolo, sestavte si svůj oblíbený playlist a uvidíte, kolik energie dokáže hudba vyprodukovat.

 

5. Odpočívejte a hýčkejte se

Pro doplnění energie je, kromě všech výše zmíněných možností, potřeba pořádně odpočívat. Hýčkejte se a zajděte si po tréninku na masáž nebo si prostě jen tak na chvíli sedněte na lavičku. Každý máme samozřejmě svůj plný časový harmonogram a možnost oddechu po posilování nepřichází vždycky v úvahu. Měli byste si ale pravidelně udělat aspoň půlhodinu času, kdy dovolíte svalům, aby se regenerovaly, a sobě načerpat energii.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení